čtvrtek 13. června 2013

Update na pravidlech



Tak Able Archer se pomaličku blíží prvnímu vydaní pravidel, byli dodělany armylisty pro Brity, Američany, Rusy i Čechoslováky. několik menších uprav proběhlo i samotnými pravidly byl upraven layout,změněna trošičku pravidla pro pohyb a řízené střely. samozřejmně přibyli samostatné scénaře které nahradili scénaře z první alpha verze která je stale k dispozici na hofylandu.

brzy na tomto blogu se objeví také první beta test pravidel Able Archera ve kterém se proti sobě postaví posílená obrněná rota proti dvou rotám Rusů. takže vyčkávejte.

něco o Able Archeru
AA vznikl spíše pro mé osobní učely ale když už se natom tak usilovně začalo pracovat proč se s výsledky nepodělit. setting Cold war gone hot patří mezi mé nejoblíbenější už velmi dlouho, pravděpodobně od dob prastaré operace:Flashpoint (sakra ono už je to 11 let) a možná i mnohem dřív.
Ačkoliv pro 6mm v připadě tohoto settingu mě inspirovali stránky jako například microarmourmayhem 
nebo 6mm modern wargaming , tak systémy které prezentují na stránkach mě neoslovili, Wargame 1970-2000 má ten problém že jsou relativně složité a nejsem typ člověka co rád hledá v tabulkách naproti tomu Cold war commander nebo Fistfull of tows jsou přiliš abstraktní a vytvařená na měřítko 1:3 nebo i více. ja jsem chtěl hru která by zvladala režim 1:1 na urovni praporu a byla dostatečně "akční" aby udržele hrače, zábava bylo klíčové slovo.
Listovaní různých systémů braní pravidel tady pak zase tam a ve finále vznikl Able Archer v jaké podobě je nyní.

6mm
zažil jsem mnoho argumentu proč 6mm není pro někoho vhodna nejčastějším je že je to přiliš malé nicmeně ruku na srdce, už během her flames of war v 15mm bývá na herní ploše přeplněno tzv park loty. při tom Able Archer je idealní na urovni praporu což v měřítku 15mm nebylo uplně možné pokud by jsme nepoužili větší stůl.

 
 

Žádné komentáře:

Okomentovat