pondělí 17. června 2013

Dělostřelectvo

A co když proti nám použije nepřítel dělostřeleckou podporu? No..... tak si lehnete a začnete se modlit.
 toto jsou slova našeho rotmistra během základního vycviku který jsem před 10 lety absolvoval.

nicmeně vrať me se k Able Archeru. současná dělostřelcká pravidla nejsou špatná ale myslím že určitě několik změn nastane.
V první řadě se rozdělí dělostřelecké jednotky na minomety,těžké dělostřelectvo a raketomety(ART).
těžké dělostřelectvo a raketomety lze umístit do tzv. Vzdálené Dělostřelecké Podpory nebudou umístěny na herní ploše ale v týlu hrače nepůjde je tedy cílit až na vyjímky o tom později. j  standartní palba z VDP vždy Scatteruje o D6" palců u těžké Arty lze snižit jednotkami z atributem pozorovatel. u Raketometů scatter nelze snižit.
Dělostřelectvo na herní ploše scatteruje o 3" palce ale lze tento postih negovat pokud má pozorovatel LoS na cíl dělostřelecké palby, opět u raketometu scatter nelze snižit.

Munice: existují celkem čtyři typy munice - standartní,kouřová, FASCAM a chemické zbraně. ty první dvě nemusíme objasňovat zajímat nás bude pouze FASCAM a chemické zbraně.
FASCAM je specialní typ munice který má k dispozici NATO, tato munice místo standartního útoku vytvoří minové protitankové minové pole.

Chemické zbraně- tato munice zahrnuje různé bojové plyny a jsou využivany exkluzivně armádami Varšavské smlouvy. tyto zbraně kromě poškození způsobují i automaticky test na potlačení střelbou.

Overwatch: nefunguje u dělostřelectva stejně jako u ostatních jednotek, dělostřelectvo které je v režimu overwatch muže palit na nepřátelské dělostřelectvo které vystřelilo pomocí ART útoku. tato střelba je velmi nepřesná a scatteruje o D6 palců. cílem musí být jedno z vozidel které vystřelilo ART zbraní. tento Overwatch je k dispozici pouze jednotkám vybavané ART zbraní. pokud jsou vozidla ve VDP jsou všechny vozidla která střílela zasažena ale mají bonus -2 k uhýbnému testu.

Baráž: Dělostřelectvo muže vyhlasit i akci intenzivní palba, ta se vyhodnocuje se jako normalní útok ale zasažená plocha je pod útokem do začatku dalšího kola, tzn. všechny jednotky které vstoupy do AoE musí složit uhybný test

Divizní děla: Hrači si mohou pořidit útoky z divizních děl ty stejně jako dělostřelecká vozidla mohou doručit různou munici, ale tyto útoky se každý hrač musí koupit - během jednoho kola lze použit pouze jeden útok z divizních děl. tyto útoky scatterují o 6" palců. ale opět lze použit FSO ke snižení scatteru a zvyšení CQ testu.

také vymažu normalní immobilní děla, nějak si nemužu vzpomenout která moderní armáda by v 80-90 letech klasicka děla používala.....


Žádné komentáře:

Okomentovat